Regionbibliotek Östergötland gratulerar Motala bibliotek som genom sitt DigidelCenter har vunnit priset som årets medarbetarinnovation i Motala kommun.
DigidelCenters personal, fyra leende personer med blommor och diplom
På bilden ser vi de glada vinnarna från DigidelCenter: Susanne Kastbom, Alexander Tergeland, Linda Sävhammar Gustafsson och Emelie Ekholm.

Motiveringen till priset:

”Motala bibliotek har utvecklat en framgångsrik modell för att arbeta med digital delaktighet. På Digidelcenter – och i uppsökande verksamhet – anordnas olika aktiviteter riktade till en bred målgrupp. Verksamheten bedrivs i samarbete med näringsliv och intresseorganisatoner. Arbetet har fått nationell uppmärksamhet på regeringsnivå. Tack vare arbetet vid Digidelcenter inför nu 15 andra kommuner med statlig finansiering Digidelcenter enligt Motalas modell. Initiativet bidrar till 10 av 14 resultatmål i Motala kommuns Lokala utvecklingsprogram och har stor potential till ytterligare spridning.”

Med vinsten är de också en av tre finalister till priset Årets innovation som delas ut under Motalagalan den 9 november.

Grattis och lycka till!