2021-09-30

Nätverket Skolbibmeet bjuder in till en eftermiddag med tips på hur vi som jobbar på skolbibliotek kan arbeta med digitala hjälpmedel och tips på böcker som vi kan arbeta med i skolan.

Under en eftermiddag får ni ta del av några personers erfarenheter av att arbeta med digitala
hjälpmedel. De ger konkreta tips och vi får möjlighet att diskutera olika arbetssätt i mindre
grupper. Ni får även ta del av vilka böcker som fungerar att arbeta med i klasser utifrån olika
teman, till exempel värdegrundsfrågor, och hur vi kan arbeta med dessa böcker.

Datum: 30/9
Tid: 13.30-15:00
Plats: digital träff – länk skickas ut några dagar innan träffen

Program: Vi startar gemensamt med tips. En kortare paus för att hämta fika och uppdelning av mindre grupper för diskussioner. Vi avslutar med en gemensam återsamling och avrundning.

Målgrupp: skolbibliotekarier och skolbiblioteksansvariga på grundskolorna i Östergötland,
nätverket Skolbibmeet

Antal deltagare: 30 st
Anmälan: Anmäl er i formuläret nedan.  Anmälan öppnar 20 augusti 2021.
Sista anmälningsdag: 10/9

Vid anmälan: Ange vid anmälan vilken skola ni kommer från.  Ange i rutan för Särskilda önskemål om du är presentatör samt vilken presentation som du kommer att göra, vilka tips som kommer presenteras.

Frågor?
Hör av er till  Ida Ross   eller Ida Arlid Weyde från Skolbibmeet.

2021-09-10