2024-05-16

– för alla barns rätt till sitt språk och sin kultur

Kulturavdelningarna på Region Västmanland, Region Värmland, Region Östergötland och Region Örebro län bjuder in till en digital föreläsning som utgår från de yngsta barnens språk- och kulturutveckling. Föreläsningen är del 3 i en pågående föreläsningsserie. Fokus denna gång är de nationella minoriteterna och de nationella minoritetsspråken.

Föreläsning med Ulla-Maija Pesola, som bl a är medförfattare till boken Nationella minoriteter : språk och kultur i förskolan (tillsammans med Åsa Lundman).

De nationella minoriteterna är en del av Sveriges gemensamma kulturarv och förskolan och biblioteken har ett särskilt viktigt uppdrag i att skydda och främja de nationella minoriteternas språk och kulturer. Barnhälsovården och logopedin har ett uppdrag att stötta alla barn utifrån varje barns behov.

Målgrupp: Du som arbetar med barn 0-6 år inom öppen förskola, förskola, förskoleklass, bibliotek, barnhälsovård och logopedi etc.

Plats: Digitalt via Zoom
Datum: 16 maj

Tid: Klockan 9.30-10.30
Avgift: Kostnadsfritt
Anmälan: Först till kvarn…   men senast 15 maj.
Följ länken för att anmäla dig

Zoomlänken till webbinariet kommer i bekräftelsemejlet.

Välkommen!
Annica Hagel Arvidsson