2024-02-15

kaffekopp med kaffe bredvid en broschyr och en iphone.Välkommen till en digital kick-off för DigiGuiden och Götabiblioteken!

Den här förmiddagen kommer bjuda på en introduktion till DigiGuiden och du kommer även få träffa några bibliotek som redan använder DigiGuiden i sin verksamhet.
Det kommer även bli en genomgång av hur allt praktiskt går till.

För dig som vill skapa ett konto några dagar innan träffen så kommer du kunna göra det från och med den 10 februari – mer information om hur kommer.

Vad är en DigiGuide?
En  DigiGuide är en utskriven manual med bilder och text. Broschyrerna hjälper digitala nybörjare att bemästra appar och funktioner i digitala prylar. Guiderna baseras på öven 2500 handledningar på bibliotek i Sverige. I dagsläget finns ett 60-tal guider och fler guider publiceras varje månad.

Läs mer om DigiGuiden här: http://digiguiden.se/

Målgrupp: all bibliotekspersonal inom Götabiblioteken

två broschyrer en framför den andra Broschyrer i A5-format

Digitalt fika – Digiguiden introduktion
– för dig som inte kan komma den 15 februari

För dig som inte kan komma på kick-offen den 15 februari bjuder vi in till två Digitala fika-tillfällen om Digiguiden.

Digitalt fika – Digiguiden introduktion – tillfälle nr 1

Datum: 6 mars