Man och kvinna vid ett bord med mikrofoner framför sig.

Erik Fichtelius och Christel Valsinger i DKV:s poddstudio på Linköpings stadsbibliotek. Foto: Linda Sävhammar

Götabiblioteken och Regionbibliotek Östergötland lanserar podden: Vi pratar demokrati – en podd om demokrati och bibliotek.

Podden är en del av Götabibliotekens demokratidag som samlar medarbetare från Götabiblioteken varje år. Den är producerad av Götabiblioteken och Regionbibliotek Östergötland och inspelad i poddstudion på Digital Kreativ Verkstad, Linköpings stadsbibliotek.

Det första avsnittet gästas podden av Erik Fichtelius och här pratar han med programledare Christel Valsinger om biblioteken som den femte statsmakten, om dess roll i totalförsvaret och att biblioteken är samhällets öppna rum.

Det andra avsnittet handlar om barns rättigheter i samtal med Juliette Eissa på Bris.

Lyssna på podden där poddar finns!

Länk till podden