vinnarna av årets unga berättare presenterasUnder en dag, med skrivande och berättande i fokus, presenteras årets vinnare i novelltävlingen Unga berättare kl. 11.00. Samtidigt publiceras novellerna på www.ungaberattare.se. Juryn har haft det spännande och roliga uppdraget att välja ut 10 vinnare bland alla bidrag som kommit in till tävlingen.

I juryn har författarna Maria Fagerberg och Katarina Genar, Arvid Harju, Fokusbiblioteken i Linköping, Johan Hagesund, DIBB förlag och Sebastian Sas Film i Öst ingått. Priset består av publicering på www.ungaberattare.se och ett presentkort i bokhandeln på 500 kr.

Vid samma tillfälle invigs årets Unga berättar-utställning, vilken kommer att gå på turné på flera Götabibliotek under hösten. Läs och lyssna på vinnarnas bidrag. Och glöm inte att rösta!

Men tävlingen slutar inte där utan mellan oktober och december pågår en läsaromröstning på webben om årets bästa novell. Ett vinnarbidrag i taget kommer att lyftas fram varje vecka fram till årsskiftet på www.ungaberattare.se.
17 januari 2017 vet vi vem som blir 2016 års Unga berättarstipendiat och som får glädjen att delta i årets skrivarvecka.

Annika Holmén