RÖDIKK drivs av Norrköping Science Park i samverkan med RISE Interactive och regionens enhet för kultur och kreativitet. Det här är förståss intressant också för Götabiblioteken. Inte minst den del av verksamheten som vetter åt lokalhistoria/kulturarv.

Så här beskriver klustret sitt uppdrag:

“Klustret ska förmedla kunskap och möjligheter genom att samla kulturrepresentanter från hela regionen tillsammans med tekniska och andra relevanta utvecklare. Kunskapsförmedling ska vara dubbelriktad så även tekniksidan får bättre insikt i de olika förutsättningar som kulturen har.
Klustret ska erbjuda inspirerande kunskapsevenemang, nyhetsbrev och erfarenhetsspridning. Klusterdeltagare erbjuds att under hösten ta del av en utlysning från Region Östergötland i syfte att stärka digital kulturförmedling.”

Mer information och kontakt finner du på Rödikks hemsida.