Laddar Karta...

2020-10-14

Norrköpings stadsbibliotek

Kunskapsdagar om små barns språkutveckling i en digital värld
Hur kan vuxna stimulera de minsta barnens språkutveckling? Är böcker bättre än skärmar – vad säger forskningen? Vilka böcker fungerar bra? Vad gör biblioteken?

Kort om programmet:

Barns digitala aktiviteter och språkutveckling. Malin Nilsen, Fil dr i barn- och ungdomsvetenskap

Att växa upp i en digital värld. Hur digitala medier påverkar de små barnen. Anett Sundqvist, programansvarig för psykologprogrammet i Linköping

Att skapa böcker för små. Författaren Emma Virke om att locka till interaktion och omläsning, om ord som ligger rätt i munnen, och berättelser som inkluderar.

Babybabbel – en aktivitet på bibliotek med fokus språkutveckling. För barn mellan 0-10 månader och deras vuxna.

Bokgodis med dryck och tilltugg. Bibliotekarier från Götabiblioteken berättar om sina favoritböcker.

Dagen arrangeras inom Bokstart och Språkpiller