2024-04-17

Välkommen till lanseringen av Barnets rätt i bibliotek med Monicas barnrättsbibliotek!

Barnets rätt i bibliotek är ett inspirations- och lärandematerial om att arbeta med barnets rättigheter på bibliotek. Det består av fyra filmer och en vägledning. Under webbinariet får du veta mer om och hur ni kan arbeta med materialet i er verksamhet. Du får också se klipp ur filmerna och ta del av upplägget av fortbildningen. Barnrättsstategen Monica Gustafsson-Wallin leder samtalen.

Var hittar du materialet då? Jo, i samband med lanseringen kommer Barnets rätt i bibliotek att finnas på Digiteket!

För vem: alla som arbetar på folk- och skolbibliotek.

Anmälan: ingen, du ansluter direkt via länken

Passcode: 605451

Arrangörer: Biblioteksutveckling Region Gävleborg, Biblioteksutveckling Region Örebro Län, Biblioteksutveckling Sörmland, Östergötlands bibliotek och Regionbibliotek Stockholm.

Webbinariet kommer att spelas in, och vara möjligt att ta del av i efterhand.

Sprid gärna detta vidare till andra biblioteksmedarbetare som kan vara intresserade av att delta.