Laddar Karta...

2024-06-01

Sky Hotel Apartments

Vi måste tyvärr ställa in den här fortbildningen pga sjukdom.

Vi återkommer med nytt datum. Alla som är anmälda har fått information per e-post om detta.

****************************************************************************************

Boka in den här dagen med fokus på poddande!

Vi kommer att få lära oss vad en podd är och hur man gör för att planera, genomföra och lägga upp en podd så den når ut till lyssnare.

Kvinna i blå skjorta. Sitter vid bord med mikrofon och dator framför sig.

Christel Valsinger. Foto: Linda Sävhammar

Christel Valsinger, frilansjournalist, leder oss genom förmiddagen. Christel Valsinger känner ni igen från  bland annat Götabibliotekens poddar Tänk säkert på östgötska, Internet för alla – eller? och Vi pratar demokrati. Poddarna hittar ni  på Götabibliotekens hemsida och där poddar finns.

Under förmiddagen kommer ni även få tillfälle att prova på den poddutrustning som regionbiblioteket köpt in och som ni kommer få möjlighet att låna till era bibliotek.

Poddutrustningen innehåller: 1 st Zoom-inspelare, 3 mikrofoner, 3 hörlurar.
Ni kommer även få utbildning i hur ni redigerar och lägger upp en podd när ni lånar denna utrustning. Errol Tanriverdi och Linda Sävhammar från regionbiblioteket kommer ut till er och håller i den utbildningen.

Studiebesök på eftermiddagen – poddstudio
Efter lunch så går vi tillsammans till Linköpings stadsbibliotek för att kl 13.30 – 15.30 och få en visning av poddstudion på Digital Kreativ Verkstad på Linköpings stadsbibliotek. Vi kommer få möjlighet att prova på att spela in i studion samt se hur du kan redigera ett poddavsnitt.

Målgrupp: folkbibliotekspersonal på Götabiblioteken som är nyfikna på att podda och att lära sina besökare att podda

Kostnad: Ingen, men det blir en kostnad på 500 kr om du får förhinder och inte bokar av. Möjlighet finns att skicka en annan kollega. Fika och lunch ingår.

Anmälan: Anmäl dig här nedan senast 18 maj och ange kostpreferenser då det kommer bjudas på gofika.

2024-05-18