2024-05-09

Broschyrer i A5-formatVälkommen på en introduktion till DigiGuiden!

Lär dig hur du kommer igång med DigiGuiderna och ställ frågor som du funderar över. Bjud med en kollega i en annan verksamhet i din kommun som också vill komma igång med DigiGuiden.

Vad är en DigiGuide?
En  DigiGuide är en utskriven manual med bilder och text. Broschyrerna hjälper digitala nybörjare att bemästra appar och funktioner i digitala prylar. Guiderna baseras på öven 2500 handledningar på bibliotek i Sverige. I dagsläget finns ett 60-tal guider och fler guider publiceras varje månad.

Läs mer om DigiGuiden här: http://digiguiden.se/

Skapa gärna ett konto innan träffen och botanisera bland guiderna. Ett konto skapar du här

Målgrupp: all bibliotekspersonal inom Götabiblioteken, kommunanställda i Götabibliotekens 14 kommuner som vill börja använda DigiGuiden eller anställd i Region Östergötland.

Plats: Zoom – länk skickas ut dagen innan träffen

2024-05-05