2021-06-08

Välkommen till det andra i en serie webbinarier som tar upp aktuella områden som är viktiga att biblioteken arbetar vidare med, utifrån forskningsrapporten Läsfrämjande som professionellt objekt (regiondalarna.se) från 2020.

Vid detta tillfälle möter vi forskaren Maria Frostling som berättar om introspektion och poesi, två av de spännande kvalitativa metoder som kan användas för att förstå attityder och beteenden. När man undersöker användare är en enkät ofta otillräcklig för att förstå mer komplexa beteenden. För att kunna nå längre i förståelsen vad som motiverar människors handlingar, finns det metoder som man kan använda sig av för att förstå hur motstridiga krav hanteras i vardagen.

Maria Frostling är docent i marknadsföring och prefekt på Stockholm Business School, Stockholms universitet. Vid sidan av arbetet som prefekt forskar Maria om konsumenter och hur man förstår deras beteende.

För vem?
Webbinariet riktar sig främst till dig som arbetar på bibliotek i regionerna Sörmland, Dalarna, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland. Även övriga intresserade är välkomna! Det är gratis att delta.

Var?
Via Zoom

Måste jag anmäla mig?
Nej, men klicka gärna i att du kommer i vårt Facebookevenemang. Föreläsningen filmas inte.

Prata vidare på Facebook!
Du kan skriva dina frågor direkt i zoom-chatten under webbinariet. Vi bjuder också in till frågor i förväg, efterföljande samtal och diskussion i Facebook-evenemanget

Inför hösten 2021 planeras ytterligare två webbinarier.

Frågor?
E-post [email protected], telefon 0767-21 82 41, [email protected]

Arrangörer
Biblioteksutveckling Sörmland, Länsbibliotek Dalarna, Biblioteksutveckling Region Uppsala, Kulturutveckling Region Västmanland, Biblioteksutveckling Region Örebro län och Regionbibliotek Östergötland