29 augusti överlämnade Funka den revision som de fått i uppdrag att göra över gotabiblioteken.se och Götabibliotekens kommande
samarbetsyta Göta portal.Två färgglada mappar innehållande Funkarapporter

Granskningen är genomförd för att se hur pass väl gotabiblioteken.se och Göta portal klarar de krav på tillgänglighet som finns i WCAG 2.1.

Eftersom båda webbplatserna är publicerade efter 23 september 2018 gäller kravet på att vi ska kunna redovisa en tillgänglighetsredogörelse för hur vi uppfyller kraven och vilka brister som finns.

Rapporten för gotabiblioteken.se kommer granskas av Göta webbredaktion i samråd med Axiell. Rapporten för Göta portal granskas i samråd med Region Östergötlands Sharepointförvaltning.

Vill du läsa mer om lagkraven och hur offentliga myndigheters webbplatser och mobila applikationer påverkas av de nya lagkraven?
Gå in på Myndigheten för digital förvaltning och ta del av hur de arbetar med frågan.