Personalutbildning i publiceringsverktyg

Ivriga diskussioner under utbildningen i Arena. (Foto: Errol Tanriverdi)

Upphandlingen av nytt publiceringsverktyg för gotabiblioteken.se blev klart 11 september. Tilldelningen gick till Axiell AB och det innebär att vi kommer fortsätta att använda oss av Arena som verktyg.

9-10 november höll  Erika Aurell från Axiell, utbildning i Arena för Götabibliotekens webbredaktion samt tre webbansvariga. Det blev två intensiva utbildningsdagar som gav oss mer kunskap i hur vi på bästa sätt kan formge den nya hemsidan.

Vi som gick utbildningen är: Nina Lönn, Susanne Kastbom, Marie Eriksson, Jessica Andreasson, Johanna Jungeklint, Kristina Sjöberg, Pontus Gunnarsson, Alexander Tergeland, Errol Tanriverdi och Linda Skårbratt.

Vi fortsätter nu arbetet med att få 15 separata hemsidor till en gemensam hemsida för Götabiblioteken.

Om ni har frågor, funderingar eller tips kring den nya hemsidan – kan ni maila dem till